Działalność naukowa

IMONED - Improvement of the knowledge, skills and comepetence od the teachers in on-line and distance education

imoned.jpg

Projekt IMONED odpowiada na pilne potrzeby nauczycieli związane z aktualną zmianą tradycyjnej edukacji szkolnej na zdalne nauczanie z wykorzystaniem nowych technologii. Istnieje co prawda wiele różnych kursów e-learningowych, jednak kursy darmowe są zwykle dość niskiej jakości, a kursy płatne wymagają nierzadko zaangażowania prywatnych środków finansowych nauczycieli.

Projekt IMONED zapewni kompleksową wiedzę na temat przygotowania, rozwoju i efektywnego nauczania
na odległość. Ponadto, dostarczy wiedzę na temat metodologicznego i pedagogicznego podejścia do tego typu uczenia oraz zapewni nauczycielom odpowiednie materiały szkoleniowe.

Projekt IMONED będzie również ściśle dopełniał inne projekty realizowane przez instytucje partnerskie, ponieważ zaangażowane instytucje opracowują i wdrażają aktualnie inne projekty dotyczące samokształcenia nauczycieli i wychowawców.

O rezultatach projektu:


Celem projektu IMONED jest dostarczenie nauczycielom
wiedzy na temat dostępnych narzędzi online oraz umiejętności ich wykorzystania w nauczaniu zdalnym.

Do fundamentalnych rezultatów intelektualnych projektu należą:


IO1 - Nowy i innowacyjny
program nauczania na odległość
i metodologia szkolenia dla
nauczycieli.

IO2 – Wiedza technologiczna, narzędzia i szkolenie nauczycieli
w zakresie zdalnego nauczania.

WYDARZENIA:

Projekt IMONED wystartował! W dniach 17-18 grudnia 2020 odbyło się pierwsze spotkanie projektowe on-line z udziałem przedstawicieli wszystkich instytucji partnerskich  z Hiszpanii, Polski, Litwy i Turcji.

Spotkanie inauguracyjne poświęcone było prezentacji celów i założeń projektu oraz opracowaniu planu pracy na cały okres trwania projektu. Podczas dwudniowych obrad zostały ustalone najważniejsze kwestie dotyczące podziału pracy na najbliższe
6 miesięcy.

KOLEJNY ETAP:

Po zakończeniu prac nad pierwszym rezultatem intelektualnym, zespół projektowy rozpocznie opracowywanie założeń merytorycznych
i tworzenie szkolenia dla nauczycieli. Prace potrwają przez 6 miesięcy. Kolejnym planowanym etapem jest testowanie wypracowanych narzędzi przez grupy docelowe t.j. nauczycieli prowadzących zdalne nauczanie.

https://upjp2.edu.pl/aktualnosci/imoned---nowy-projekt-realizowany-na-wns-dot-efektywnego-nauczania-na-odleglosc-1677.html

316179630_514317507386790_117985042345885068_n.jpg

"Education, training and lifelong learning as dynamic interventions to promote inclusion and common values in correctional justice for minors and young adults with educative challenges" projekt unijny realizowany przez UPJP2 w ramach programu ERASMUS+

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II jest partnerem w międzynarodowym projekcie, realizowanym od 1 grudnia 2019 roku do 30.09. 2022 roku  w ramach programu Erasmus+. Głównym celem podejmowanych działań jest opracowanie innowacyjnych materiałów dydaktycznych oraz metodyki pracy z nieletnimi i młodocianymi, przebywającymi w ośrodkach wychowawczych, socjoterapeutycznych i zakładach karnych.

Dr hab. Bożena Majerek, która jest koordynatorem wraz z pracownikami naukowymi z Uniwersytetu Zachodniego w Timisoarze (Rumunia) oraz Uniwersytetu w Sassari (Włochy) wchodzi w skład grupy, będącej akademickim fundamentem projektu, zapewniając naukową metodologię zarówno w przypadku podejmowanych badań, jak i tworzenia metodyki pracy z nieletnimi i młodocianymi umieszczonymi w placówkach resocjalizacyjnych.

Galeria zdjęć

"UsinG online gAMe to tacle Early school leaving and reducing behavioural difficulties among pupils" projekt unijny realizowany przez UPJPII w ramach programu ERASMUS+

W dniach 24 – 25 października br. w budynku UPJPII przy ulicy Bernardyńskiej 3 odbyło się spotkanie inaugurujące międzynarodowy projekt UsinG online gAMe to tacle Early school leaving and reducing behavioural difficulties among pupils realizowany w ramach programu ERASMUS+.

W spotkaniu poza przedstawicielami uczelni wzięli udział reprezentanci pięciu organizacji partnerskich: Uniwersytetu Patraskiego w Grecji, Stowarzyszenia Ainova w Portugalii, Stowarzyszenia Centrul de Training European w Rumunii, organizacji New Edu w Słowacji i Stowarzyszenia ARID w Polsce . Celem spotkania inaugurującego było podpisanie umów dotyczących współpracy, przeanalizowanie harmonogramu pracy oraz podział zadań pomiędzy przedstawicielami organizacji biorących udział w projekcie.

Efektem dwuletniej współpracy będzie przygotowanie interaktywnego narzędzia dydaktycznego, wspomagającego nauczycieli w pracy z uczniami przejawiającymi problemy behawioralne oraz zagrożonymi wcześniejszym zakończeniem edukacji.

Głównym realizatorem i liderem projektu jest UPJPII, a jego koordynatorem dr hab. Bożena Majerek z Wydziału Nauk Społecznych. Projekt ma być realizowany od początku października br. do końca września 2021 roku. Budżet wyniesie ponad 200 tys. EUR.

 

 

Galeria zdjęć

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano